大学院生 研究業績サイト
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ムカエ シュンスケ
MUKAE Shunsuke
向江 駿佑
所属
立命館大学大学院 先端総合学術研究科 先端総合学術専攻
職種
正規生
学会発表
2024/02/23
中国の女性プレイヤーはゲームに何を求めているのか?——「橙光」の投稿作品のゲームデザインを中心に (日本デジタルゲーム学会第14回年次大会)
2022/02/11
乙女ゲームの男性キャラクターの属性と人称代名詞の使用パターンの関係の考察—コレスポンデンス分析と女性向け小説との比較をつうじて— (日本デジタルゲーム学会第12回年次大会)
2021/03/13
アーカイヴの病を治療する: アーキビストの情念の脱構築と情動的インタフェースの導入のための試論 (日本デジタルゲーム学会第11回年次大会)
2020/08/11
Dark Meta Play and Ethics of Interface (Replaying Japan 2020)
2020/08/08
「情動」論の現在──その多元的前線 (表象文化論学会)
2019/08/08
How Do Insects Facilitate Gaming Experiences?: Avatar, Symbol and Horror (Replaying Japan 2019)
2019/08/05
The Dark Side of Technology: How the Postmedia Condition Kills the Ethics? (DiGRA 2019 Confrence (Doctoral Consortium))
2018/09/23
Where Do Ghosts Hide?—Nested interface and psychic vision in digital game (Transmedial Asia – 4th International Workshop of Leipzig + Ritsumeikan PaJaKo Project “Japanese Videogames Between the Local and the Global”)
2018/05/25
Enjoy Your Sex!: How Do Manga/Anime Based Media Facilitate Women’s Sexual Desire? (Mechademia Kyoto conference)
2017/11/13
Self enjoyment: How can we find our own way to enjoy games? (Pervert ver.) (2nd International Workshop “Japanese Videogames Between the Local and the Global”)
2017/11/06
Do speed-runners see A Midsummer Night's Erotic Dream?: Homophile and homophobia in Japanese speed-run videos (Perceiving Video Games, Young Academics Workshop—Pre-conference event at the Clash of Realities 2017)
2017/11/05
Survival horror and masochism (Perceiving Video Games, Young Academics Workshop—Pre-conference event at the Clash of Realities 2017)
2017/08/20
Beyond the conflicts: Otome games and the alternative way of transmedia storytelling (Replaying Japan 2017)
2017/06/21
Otome Games and Revoicing: Affective interfaces with voice actors (Japanese Videogames between the Local and the Global)
2017/06/15
Otome games et doublage: interférences affectives avec les“acteurs de voix” (L'Attachement aux cyber-choses: logiciels sentimentaux, love-bots et séducteurs de synthèse)
2017/03/11
乙女ゲームにおける「慰め」のストラテジー -談話分析の観点から- (日本デジタルゲーム学会 2016年度研究大会)
2016/08/14
Reconsideration of Interfaces and Playability of Handheld Games in Japan from 1980 to 2000 (Replaying Japan 2016)
2016/07/08
デジタルゲームにおける視点の多層性——「鏡」としてのインタフェース (表象文化論学会第11回大会)
2016/02/27
「ポストメディウム」時代におけるゲーム論への一考察 -ディジタルゲームとシミュレーションの緩やかな切断へ向けて (日本デジタルゲーム学会 2015年度 年次大会)
2015/07/31
ホラーゲームにおける「想像的身体」論-プレイヤーの情動的位置の考察へ向けて- (日本デジタルゲーム学会 2015年度 夏季研究発表大会)
2011/11/03
J-Horror: Its Birth and Specific Theory (Japan Week)