大学院生 研究業績サイト
English>>
TOPページ
スタニ シズカ
SUTANI Shizuka
壽谷 静香
所属
立命館大学大学院 人間科学研究科 人間科学専攻
職種
正規生
学会発表
2024/08/25
ミュージッキングの実践を通した共生コミュ二ティの構築過程 (日本学校音楽教育実践学会第29回全国大会)
2024/08/03
Musicking Practice for Kyosei Construction: A Case Study for Inclusion (Pacific Early Childhood Education Research Association (PECERA) Annual Conference)
2024/07/26
A comparative and international analysis of children’s musical flow under the condition of Musicking (World Conference on Education and Training)
2024/02/17
音楽づくりの活動に生成AIと画像生成AIを援用する試みとミュージッキング (日本学校音楽教育実践学会第17回北海道支部例会)
2023/10/15
共生を具現化するミュージッキングの展開:エリックカール作『うたがみえるきこえるよ』を題材としたワークショップ (日本音楽教育学会第54回大会)
2023
Music/ Arts education to cultivate Kyosei society: An analysis of Seisa Art Camp by using Instructional Template (IT) (Asia Pacific Symposyum for Music Education Research (APSMER))
2023
Musicking workshop to build a kyosei community: A Tale of “My” Morning Glory (Asian Symposyum for Music Education Research (APSMER))
2023
《カノン》を題材にしたミュージッキング 遠隔会議システムを活用した事例の供覧を含むワークショップ (日本音楽教育学会 第53回大会)
2023
へき地校のオンライン集合学習としてのミュージッキングの実践 (令和4年度日本学校音楽教育実践学会 第27回全国大会)
2022
複数のへき地校をオンライン会議システムで結んだミュージッキングの実践 (令和3年度日本学校音楽教育実践学会第15回北海道支部・第14回東北支部合同例会)
2021
Musicking to embody kyosei in the framework of the musical theme and variation (Asian Symposyum for Music Education Research (APSMER)ium)
2019
バレエ《くるみ割り人形》を題材とした学際的な音楽のコラボレーション:─ 伝統楽器と電子テクノロジーを含む音楽と身体表現・物語の関わり合い ─ (日本音楽教育学会 第50回大会)
2018
Building peace in kyosei classrooms: Reducing societal conflict in arts. (日米教員養成協議会(JUSTEC))
2018
ユニバーサルデザインの器楽合奏ワークショップ―伝統楽器とテクノロジーとの共存をはかりながら― (日本音楽教育学会岡山大学大会)
2017
A technology -assisted interactive musical project on “Twinkle Twinkle Little Star”in Japan. (Asian Pacific Symposium for Music Education Research)
2017
An investigation ofperformance anxiety in professional orchestra in Japan (The 27th Annual Conference of theMid-Atlantic Popular & AmericanCulture Association (MAPACA))
2017
The Seisa model of teacher license renewal program in Japan: An action research to design imaginative and creative model of teaching and learning. (JUSTEC日米教員養成協議会)
2017
「つなぐ・かさねる」変奏曲を題材にした器楽合奏のワークショップ–伝統楽器とテクノロジーを融合させた合奏の試み (日本音楽教育学会第48回愛知大会)
2017
幼小大連携:ミュージカルプロジェクトにおけるテクノロジー支援 (日本音楽教育学会中四国例会)
2016
フロー理論に基づいた音楽教育の実践的研究−FIMAを用いた幼児のヴァイオリン学習の観察− (日本教育心理学会第58回総会)
2016
プロオーケストラ奏者を対象とした演奏不安のライフヒストリー研究 (日本音楽教育学会 第47回大会)
2016
ヴィヴァルディ「四季より春」を題材にした参加型ワークショップ−参加型ワークショップの試行− (日本音楽教育学会第47回大会)
2016
箏とヴァイオリンによる中学校音楽授業の早期プロトコール (日本音楽教育学会中四国例会)